Het resultaat is verbluffend.

J. – 12 jaar (Mierlo): Rekenen

Om te beginnen: de locatie waar Jacqueline de leerlingen ontvangt en les geeft is perfect. Een afgezonderde ruimte waar het werk van Jacqueline en de leerling in alle rust en vooral ongestoord kan plaatsvinden.

J. had bij rekenen een achterstand van 10 maanden. Dat is in de praktijk een heel leerjaar. Jacqueline heeft geanalyseerd waar de grootste problemen zaten. Als oplossing heeft zij de parate kennis op het juiste niveau, die ontbrak, systematisch met J. behandeld. Daarnaast kreeg J. het nodige huiswerk om zich de geleerde stof helemaal eigen te maken.

Het resultaat is verbluffend: na één jaar heeft J. zijn rekenachterstand zo goed als ingelopen. Dat geeft hem zichtbaar meer zelfvertrouwen. Ook heeft hij geleerd, dat leren niet alleen maar vervelend is, maar dat het goed voor je is. Hij heeft bij zowel methodisch rekenen als bij hoofdrekenen heel veel vooruitgang geboekt op zijn schoolrapport.

Bij andere vakken, zoals spelling, werkwoordspelling etc. was er duidelijk minder behoefte aan extra begeleiding. Niettemin heeft Jacqueline ook daar heel zinvolle adviezen en opdrachten aan J. gegeven, waardoor hij ook daar meer zelfvertrouwen heeft gekregen. De beoordeling van school voor spelling woordpakketten is weliswaar iets lager, maar die voor werkwoordspelling is flink gestegen.
Mede door de inbreng van Jacqueline zal J. in augustus met volwaardige basisschoolkennis aan het VMBO beginnen.

J. zelf zegt: “ik vond het erg leuk bij RT en heb er veel geleerd. Ik ben door Jacqueline beter geworden in spelling en rekenen.”

Vader van J.

Read more

2018-03-31T13:05:16+00:00

Leave A Comment