Referenties 2018-10-23T15:28:43+00:00

Ouders en kinderen aan het woord.

Wij vertellen u graag hoe gepassioneerd en gedreven wij zijn wanneer wij uw kind mogen helpen. Daarin zijn we echter niet uniek. De reacties van ouders en kinderen zijn dat naar ons gevoel wel.

Referenties zijn ervaringen van cliënten die bij A-rt zijn begeleid

juni 2020

Bedankt voor alles!

16 juni 2020|Alle categorieën, Dyscalculie, Leerachterstand|

A. – 11 jaar (Mierlo): rekenen, dyscalculie?

Hoi Jacqueline,

Wij zijn zeer tevreden over hoe goed Marcia en jij onze dochter hebben geholpen. Wij zaten van het ene op het andere moment een kind, dat helemaal was vastgelopen met rekenen. Zelfs de tafeltjes kende ze niet meer, terwijl dat in de jaren daarvoor helemaal geen probleem was.


Door jullie goede en leuke lessen, het aanleren van foefjes die ze kan gebruiken en het aanpakken van haar faalangst zit ze nu weer op een niveau waarin ze prima mee kan met de rest van de klas. Mede door jullie hulp heeft ze een HAVO-advies gekregen en gaat ze vol goede moed naar een nieuwe school, vol zelfvertrouwen dat ze dit prima aankan.

Bedankt voor alles!

Groetjes, ook namens A,

P. en J., ouders van A.

Lees meer

mei 2020

Zo blij dat we jou gevonden hebben.

29 mei 2020|Alle categorieën, Leerachterstand, Overig|

S. – 12 jaar (Mierlo): Leerachterstand, faalangst, leer-werkgedrag, Asperger

Hallo Jacqueline,

Bedankt voor al die leuke lessen. Ik heb ervan genoten!

xxx S.

Beste Jacqueline,

We willen je hartelijk bedanken voor alle zorg voor S.!
Zo blij dat we jou gevonden hebben en altijd naar alle tevredenheid!
S. baalde wel eens van ‘t huiswerk, maar toch zag ze in dat ‘t nodig was.
We hebben afgesproken dat als ze volgend jaar weer wil, terug mag mocht het nodig zijn.
Super bedankt voor je hulp!

J. en K., ouders van S.

april 2020

Dat hadden we een jaar geleden nooit kunnen denken!

14 april 2020|Alle categorieën, Leerachterstand, Overig|

Y. – 13 jaar (Mierlo): (begrijpend) lezen, spelling, concentratie

Hoi Jacqueline,
Ondanks de rare tijd nu vind ik het leuk om je even te informeren hoe het gaat met Y. op de middelbare school. Ze heeft daar namelijk helemaal haar plek gevonden en zit in de brugklas Mavo/Havo duidelijk op haar plek. Ze zit heel lekker in haar vel.


We zien dat Y. zich erg lekker voelt bij de zelfstandigheid en eigen verantwoordelijkheid die nu van haar verwacht wordt. Ze regelt het allemaal zelf. Dit is ook terug te zien in haar resultaten. Ze haalt mooie cijfers en staat voor alle vakken een voldoende. We hebben daarom net ook te horen gekregen dat haar advies voor volgend jaar 2 Havo is. Dat hadden we een jaar geleden nooit kunnen denken!

Voor ons is het belangrijkste om te zien dat ze lekker in haar vel zit, maar we vinden het ontzettend leuk voor Y. dat ze op deze manier duidelijk resultaat ziet van haar harde werken.

We willen je nogmaals bedanken voor je vertrouwen in haar en de mooie basis die je samen met haar hebt gelegd.

Groetjes,

R., moeder van Y.

Naschrift A-rt: Pre-advies was VMBO-K.

Lees meer

Ik raad een ieder aan Jacqueline in te schakelen. Fantastisch!

9 april 2020|Alle categorieën, Leerachterstand, Overig|

J. – 12 jaar (Helmond): begrijpend lezen, rekenen, faalangst

Beste Jacqueline,
Na de goede begeleiding van onze zoon V., aarzelden we niet om opnieuw jouw hulp in te roepen voor de begeleiding van onze dochter. En ook nu zijn we meer dan tevreden met het resultaat hiervan. J. kwam binnen met een laag zelfbeeld en toonde een hoog sociaal wenselijk gedrag.


Dit zorgde ervoor dat J. een cognitieve achterstand had. Jij hebt vanuit deze twee aandachtspunten, die je overigens m.b.v. jullie analyse systeem hebt weten te detecteren, succesvol gewerkt. J. heeft haar niveau opgekrikt en mag nu de HAVO gaan proberen.
Heel hartelijk dank hiervoor. Ik raad een ieder aan om Jacqueline in te schakelen. FANTASTISCH!

Heel hartelijk dank,

W., moeder van J.

Lees meer

maart 2020

Onze dochter heeft geleerd het beste uit zichzelf te halen.

31 maart 2020|Alle categorieën, Leerachterstand, Overig|

J. – 12 jaar (Mierlo): Rekenen, begrijpend lezen, zelfvertrouwen

Onze dochter heeft samen met het team van A-rt geleerd het beste uit zichzelf te halen. Rekenen vond ze lastig en niet leuk. Wij als ouders wilden haar zelf graag helpen en uitleg geven maar we wisten niet waar we moesten beginnen. In onze omgeving kwamen hele positieve berichten en resultaten over de RT-benadering van A-rt. Al vanaf de eerste kennismaking voelde het als een warm bad.


Jacqueline en haar team weet met een professionele aanpak precies uit te filteren waar extra begeleiding een toegevoegde waarde heeft en dit wordt uitgewerkt in een plan van aanpak.
Onze dochter kon iedere week zelfstandig aan de slag met haar huiswerk door middel van een goede structuur, planning en leerstrategie die ze zich gaandeweg eigen maakte.
Door middel van een tussentijdse toets kan je kind precies zien wat de vorderingen zijn en dit geeft heel veel zelfvertrouwen. Ook voor ons als ouders was het geweldig om te zien hoe het zelfvertrouwen van onze dochter groeide en juist dit miste ze zo op school.
Onze dochter was erg blij dat ze gebruik heeft mogen maken van de begeleiding van A-rt en is super trots op haar behaalde resultaat en schooladvies.
Super bedankt en we hopen dat er nog veel kinderen door jullie geholpen mogen worden.

Groeten, H.

Lees meer

Ik had de droom om naar de PABO te gaan.

21 maart 2020|Alle categorieën, Leerachterstand, Overig|

J. – 19 jaar (Heeze): Rekenen

Al een aantal jaren had ik de droom om naar de PABO te gaan. Maar ja, die beruchte rekentoets zal ik toch ook moeten halen. De PABO waar ik voor koos gaf 4 kansen om de rekentoets te halen in het eerste jaar. Bij mijn eerste kans in juni dacht ik: we kijken gewoon hoe hoog ik scoor. Helaas viel dat flink tegen en haalde ik 58 (gelijk aan een 1,1). Opgeven was geen optie dus kwam ik terecht bij Jacqueline.


Ik kende Jacqueline via via en ik dacht dat ik door één op één uitleg en specifieke aandacht voor mijn rekenproblemen er toch een kans zou zijn dat ik de toets zou halen. In juni kwam ik op kennismaking en het voelde meteen al goed. We hebben samen bekeken wat er nodig is om de toets te halen en met welke onderdelen ik extra moest oefenen. Al snel zagen we dat ik wat gaten had zitten in mijn basisvaardigheden. Denk aan cijferend vermenigvuldigen en delen. Nadat ik deze onder de knie had zijn we samen een WisCAT werkboek gaan doorwerken. In dit werkboek zaten alle onderdelen die in de WisCAT toets voorkomen. Elke week behandelden we samen het onderdeel en ging ik daar thuis ook huiswerkopdrachten bij maken. Wanneer ik vragen had kon ik Jacqueline gewoon een berichtje sturen, ook tijdens de zomervakantie.

Na het WisCAT boek helemaal uitgewerkt te hebben was het tijd voor mijn nieuwe WisCAT toets kans in november. Ik haalde 91 (gelijk aan een 4). Een heel stuk hoger dan de eerste keer! Na deze kans konden we specifiek zien op welke onderdelen ik was uitgevallen. Deze onderdelen hebben we dan ook nogmaals behandeld uit het WisCAT boek. Ook had Jacqueline altijd genoeg materialen, oefenboekjes en vooral heel veel geduld om mij alles uit te leggen. We werkten altijd met mijn schrift met de antwoorden en met een soort uitlegschriftje. Jacqueline werkte hierin elke som uit zodat ik deze thuis nog een paar keer kon oefenen.

Na weer een aantal lessen was het in februari tijd voor mijn derde kans. En ja hoor, ik haalde 134 (gelijk aan een 8,5)! Zonder de begeleiding van Jacqueline was het me zeker niet gelukt om de PABO-toets te halen. De lessen waren ook niet alleen heel leerzaam maar ook nog eens gezellig. Jacqueline gaf me ook een steuntje in de rug. Wanneer ik er even doorheen zat of ik liep even vast met een som kon ik haar te allen tijde bereiken. Nu ik de PABO-toets gehaald heb kom ik zeker nog wel eens terug met vragen over gewone rekententamens. Het is fijn dat Jacqueline zelf ook ervaring heeft binnen het onderwijs. Daardoor begrijpt ze ook de didactiek die erachter zit. Kortom ik heb een hele fijne begeleiding gehad en ik had al jaren eerder moeten komen!

J.

Naschrift A-rt: 21 begeleidingsuren.

Lees meer

februari 2020

Haar zelfvertrouwen is enorm gestegen.

22 februari 2020|Alle categorieën, Leerachterstand, Overig|

J. – 11 jaar (Mierlo): Leerachterstand

Hallo Jacqueline,

Afgelopen maandag hebben we Marcia al bedankt voor de fijne hulp en begeleiding maar wij wilden jou ook nog heel hartelijk bedanken voor alle hulp en goede begeleiding die je J. geboden hebt.
Haar zelfvertrouwen is enorm gestegen dus ze kan zelfverzekerd naar het middelbaar onderwijs.
We hebben nog besproken om voor de cito-toets nog enkele bijlessen te doen maar Marcia zegt ook dat wanneer J. zelf iedere week nog wat extra oefent dit zeker zou moeten lukken.

Had je graag persoonlijk nog even bedankt maar zag dat je aan het lesgeven was dus wilden we niet storen. We zien elkaar vast nog wel ergens.
Heel veel groeten en fijne carnaval,

J. en H.

Wij zijn meer dan super tevreden.

14 februari 2020|Alle categorieën, Leerachterstand, Overig|

G. – 11 jaar (Eindhoven): Leerachterstand

Hoi Jacqueline,
Wij (G. en ouders) zijn meer dan super tevreden over jouw begeleiding.
G. is een pittige tante en wil zij tot leren komen is het super belangrijk dat ze gezien wordt in wie ze is (met haar hoog gevoeligheid). Dat deed je!!
Ze had door haar epilepsie een flinke leerachterstand op rekenen en door jouw enthousiasme ging ze elke week zonder mokken én met het huiswerk gemaakt naar de les. Ze vond de lessen leuk en ook het feit dat je altijd voor een lolletje in was. Daardoor was ze bereid om hard te werken en zich door jouw te laten sturen.
Haar faalangst speelde haar ook parten. Nu na 4 maanden RT is de leerachterstand ingehaald, is haar faalangst verminderd en kijkt ze terug op een positieve leerervaring.

Dank!

Warme groeten,
G., J. en D.

september 2019

Kortom, wij zijn heel enthousiast en dankbaar.

5 september 2019|Alle categorieën, Dyslexie, Leerachterstand|

R. – 14 jaar (Helmond): Dyslexie

Aan het einde van de burgklas kregen wij te horen dat onze zoon dyslexie heeft. We zijn toen heel goed en prettig door je opgevangen. R. heeft met veel plezier elke week je lessen gevolgd. Hij vindt je heel aardig en de lessen erg gezellig waardoor hij zich al snel op zijn gemak voelde.
Vragen stellen en fouten durven te maken vormden geen enkel probleem. Daarnaast wist je zijn aandacht goed vast te houden. Met je persoonlijke aanpak en geduld zorgde je er ook voor dat zijn zelfvertrouwen werd vergroot en hij in korte tijd een grote inhaalslag heeft gemaakt en handvatten heeft gekregen hoe verder te werken. Het is nu aan hem hier mee om te gaan.
Kortom, wij zijn heel enthousiast en dankbaar.

Heel veel groetjes,
Ouders van R.

Categorieën Referenties

Recent Tweets

Archief