Overig 2018-03-23T17:54:36+00:00

Ouders en kinderen aan het woord.

Wij vertellen u graag hoe gepassioneerd en gedreven wij zijn wanneer wij uw kind mogen helpen. Daarin zijn we echter niet uniek. De reacties van ouders en kinderen zijn dat naar ons gevoel wel.

Referenties zijn ervaringen van cliënten die bij A-rt zijn begeleid

31 maart31 , 03 ,2020

Onze dochter heeft geleerd het beste uit zichzelf te halen.

31 maart 2020|Categories: Alle categorieën, Leerachterstand, Overig|

J. – 12 jaar (Mierlo): Rekenen, begrijpend lezen, zelfvertrouwen

Onze dochter heeft samen met het team van A-rt geleerd het beste uit zichzelf te halen. Rekenen vond ze lastig en niet leuk. Wij als ouders wilden haar zelf graag helpen en uitleg geven maar we wisten niet waar we moesten beginnen. In onze omgeving kwamen hele positieve berichten en resultaten over de RT-benadering van A-rt. Al vanaf de eerste kennismaking voelde het als een warm bad.


Jacqueline en haar team weet met een professionele aanpak precies uit te filteren waar extra begeleiding een toegevoegde waarde heeft en dit wordt uitgewerkt in een plan van aanpak.
Onze dochter kon iedere week zelfstandig aan de slag met haar huiswerk door middel van een goede structuur, planning en leerstrategie die ze zich gaandeweg eigen maakte.
Door middel van een tussentijdse toets kan je kind precies zien wat de vorderingen zijn en dit geeft heel veel zelfvertrouwen. Ook voor ons als ouders was het geweldig om te zien hoe het zelfvertrouwen van onze dochter groeide en juist dit miste ze zo op school.
Onze dochter was erg blij dat ze gebruik heeft mogen maken van de begeleiding van A-rt en is super trots op haar behaalde resultaat en schooladvies.
Super bedankt en we hopen dat er nog veel kinderen door jullie geholpen mogen worden.

Groeten, H.

Read more

21 maart21 , 03 ,2020

Ik had de droom om naar de PABO te gaan.

21 maart 2020|Categories: Alle categorieën, Leerachterstand, Overig|

J. – 19 jaar (Heeze): Rekenen

Al een aantal jaren had ik de droom om naar de PABO te gaan. Maar ja, die beruchte rekentoets zal ik toch ook moeten halen. De PABO waar ik voor koos gaf 4 kansen om de rekentoets te halen in het eerste jaar. Bij mijn eerste kans in juni dacht ik: we kijken gewoon hoe hoog ik scoor. Helaas viel dat flink tegen en haalde ik 58 (gelijk aan een 1,1). Opgeven was geen optie dus kwam ik terecht bij Jacqueline.


Ik kende Jacqueline via via en ik dacht dat ik door één op één uitleg en specifieke aandacht voor mijn rekenproblemen er toch een kans zou zijn dat ik de toets zou halen. In juni kwam ik op kennismaking en het voelde meteen al goed. We hebben samen bekeken wat er nodig is om de toets te halen en met welke onderdelen ik extra moest oefenen. Al snel zagen we dat ik wat gaten had zitten in mijn basisvaardigheden. Denk aan cijferend vermenigvuldigen en delen. Nadat ik deze onder de knie had zijn we samen een WisCAT werkboek gaan doorwerken. In dit werkboek zaten alle onderdelen die in de WisCAT toets voorkomen. Elke week behandelden we samen het onderdeel en ging ik daar thuis ook huiswerkopdrachten bij maken. Wanneer ik vragen had kon ik Jacqueline gewoon een berichtje sturen, ook tijdens de zomervakantie.

Na het WisCAT boek helemaal uitgewerkt te hebben was het tijd voor mijn nieuwe WisCAT toets kans in november. Ik haalde 91 (gelijk aan een 4). Een heel stuk hoger dan de eerste keer! Na deze kans konden we specifiek zien op welke onderdelen ik was uitgevallen. Deze onderdelen hebben we dan ook nogmaals behandeld uit het WisCAT boek. Ook had Jacqueline altijd genoeg materialen, oefenboekjes en vooral heel veel geduld om mij alles uit te leggen. We werkten altijd met mijn schrift met de antwoorden en met een soort uitlegschriftje. Jacqueline werkte hierin elke som uit zodat ik deze thuis nog een paar keer kon oefenen.

Na weer een aantal lessen was het in februari tijd voor mijn derde kans. En ja hoor, ik haalde 134 (gelijk aan een 8,5)! Zonder de begeleiding van Jacqueline was het me zeker niet gelukt om de PABO-toets te halen. De lessen waren ook niet alleen heel leerzaam maar ook nog eens gezellig. Jacqueline gaf me ook een steuntje in de rug. Wanneer ik er even doorheen zat of ik liep even vast met een som kon ik haar te allen tijde bereiken. Nu ik de PABO-toets gehaald heb kom ik zeker nog wel eens terug met vragen over gewone rekententamens. Het is fijn dat Jacqueline zelf ook ervaring heeft binnen het onderwijs. Daardoor begrijpt ze ook de didactiek die erachter zit. Kortom ik heb een hele fijne begeleiding gehad en ik had al jaren eerder moeten komen!

J.

Naschrift A-rt: 21 begeleidingsuren.

Read more

22 februari22 , 02 ,2020

Haar zelfvertrouwen is enorm gestegen.

22 februari 2020|Categories: Alle categorieën, Leerachterstand, Overig|

J. – 11 jaar (Mierlo): Leerachterstand

Hallo Jacqueline,

Afgelopen maandag hebben we Marcia al bedankt voor de fijne hulp en begeleiding maar wij wilden jou ook nog heel hartelijk bedanken voor alle hulp en goede begeleiding die je J. geboden hebt.
Haar zelfvertrouwen is enorm gestegen dus ze kan zelfverzekerd naar het middelbaar onderwijs.
We hebben nog besproken om voor de cito-toets nog enkele bijlessen te doen maar Marcia zegt ook dat wanneer J. zelf iedere week nog wat extra oefent dit zeker zou moeten lukken.

Had je graag persoonlijk nog even bedankt maar zag dat je aan het lesgeven was dus wilden we niet storen. We zien elkaar vast nog wel ergens.
Heel veel groeten en fijne carnaval,

J. en H.

14 februari14 , 02 ,2020

Wij zijn meer dan super tevreden.

14 februari 2020|Categories: Alle categorieën, Leerachterstand, Overig|

G. – 11 jaar (Eindhoven): Leerachterstand

Hoi Jacqueline,
Wij (G. en ouders) zijn meer dan super tevreden over jouw begeleiding.
G. is een pittige tante en wil zij tot leren komen is het super belangrijk dat ze gezien wordt in wie ze is (met haar hoog gevoeligheid). Dat deed je!!
Ze had door haar epilepsie een flinke leerachterstand op rekenen en door jouw enthousiasme ging ze elke week zonder mokken én met het huiswerk gemaakt naar de les. Ze vond de lessen leuk en ook het feit dat je altijd voor een lolletje in was. Daardoor was ze bereid om hard te werken en zich door jouw te laten sturen.
Haar faalangst speelde haar ook parten. Nu na 4 maanden RT is de leerachterstand ingehaald, is haar faalangst verminderd en kijkt ze terug op een positieve leerervaring.

Dank!

Warme groeten,
G., J. en D.

8 juli08 , 07 ,2019

Ontzettend bedankt.

8 juli 2019|Categories: Alle categorieën, Leerachterstand, Overig|

A. – 15 jaar (Helmond): Leren leren, plannen, begrijpend lezen

Beste Jacqueline,

Allereerst ontzettend bedankt voor het helpen van A. met beter leren plannen en het begrijpend lezen.
Het laatste blijft nog wel een aandachtspuntje voor haar, maar ze heeft hierin mooie stappen gemaakt en meer zelfvertrouwen gekregen.
A. gaat nu naar HAVO 4 en R. gaat van MAVO 1 naar HAVO 2. Wij zijn super trots en gaan een fijne vakantie tegemoet.

Nogmaals bedankt en alvast een fijne zomervakantie.

Met vriendelijke groet,

M.

29 juni29 , 06 ,2019

Ze heeft hem enthousiast gemaakt.

29 juni 2019|Categories: Alle categorieën, Autisme, Leerachterstand, Overig|

P. – 11 jaar (Helmond): Autisme, begrijpend lezen, spelling

Mijn zoon liep op de basisschool een achterstand op bij spelling en begrijpend lezen van bijna 2 jaar. Hierdoor kreeg hij een VMBO-kader pre-advies van school. Jacqueline heeft hem met heel veel geduld en inzicht bijgespijkerd naar een VMBO/HAVO uitslag voor zijn cito toets. Dit is heel knap omdat mijn zoon toen hij begon bij A-rt vooral veel dingen “saai” vond. Door zich echt in hem te verdiepen en te achterhalen wat zijn interesses zijn en met het nodige Fingerspitzen Gefühl, heeft ze hem enthousiast gemaakt en heeft hij het weten vol te houden. Super!

Nogmaals bedankt voor alle goede ondersteuning voor P.

Groet,
T., moeder van P.

6 mei06 , 05 ,2019

De D-score weer veranderd in een A-score.

6 mei 2019|Categories: Alle categorieën, Leerachterstand, Overig|

E. – 12 jaar (Geldrop): Rekenen, begrijpend lezen, woordenschat, studievaardigheden

Het ging goed de eerste jaren op de lagere school met onze dochter. Maar vanaf groep 5 ontstond er een achterstand op reken-gebied. Een A-score veranderde in een D-score. Onze dochter werd hier erg onzeker van. Ze begreep niet meer hoe ze bepaalde sommen moest aanpakken. Dit heeft zo’n twee jaar geduurd en op de lagere school werd ze niet gehoord.

We hebben ons daarom begin groep 8 gericht tot Jacqueline. We wilden niet dat zij een onzekere start zou hebben op de middelbare school. Jacqueline heeft eerst een didactisch onderzoek gedaan om te bepalen wat er aan de hand was. Bij onze dochter kwam het erop neer dat zij gewoon heel hard moest gaan werken om haar achterstand vanaf groep 5 in te gaan halen. Het kwartje op rekengebied was door de onderwijsmethodes op de lagere school bij onze dochter niet gevallen. Ze moest van ver komen, maar door de goede uitleg over op welke manier sommen aangepakt moeten worden, is de D-score weer verandert in een A-score. Voor deze goede uitleg en het enorme geduld zijn wij Jacqueline dankbaar. Onze dochter gaat nu vol zelfvertrouwen starten op de middelbare school.

Nogmaals veel dank voor jouw hulp aan E.!!!

Hartelijke groet,
G., moeder van E.

PS: nu zelfs een Havo-VWO advies/score gekregen n.a.v. de laatst gemaakte “route 8”-Cito’s.

Read more

30 april30 , 04 ,2019

Heel erg bedankt voor de deskundige goede hulp.

30 april 2019|Categories: Alle categorieën, Leerachterstand, Overig|

N. – 13 jaar (Mierlo): concentratie, werkverzorging, nauwkeurigheid, zelfstandig werken

Onze dochter heeft een aantal jaren begeleiding gehad van Jacqueline. Wij zijn hier uitermate tevreden over en hebben duidelijk aantoonbare resultaten gezien. Wij hebben onze dochter niet alleen zien groeien als persoon maar ook zeker haar resultaten op school zijn sterk verbeterd.

Dit resulteerde uiteindelijk in een middelbaar schooladvies Mavo/Havo terwijl een schooljuffrouw destijds op een medisch traject aanstuurde.

Verder is Jacqueline een hele fijne persoon in de omgang en komt ook altijd haar afspraken na. Daarbij was er een heel goede klik met onze dochter, want zij vindt het nog steeds erg dat de begeleiding is afgelopen.

Heel erg bedankt voor de deskundige goede hulp.

P., vader van N.

Read more

29 april29 , 04 ,2019

Onze dochter is zo enorm gegroeid!

29 april 2019|Categories: Alle categorieën, Leerachterstand, Overig|

Y. – 12 jaar (Mierlo): (begrijpend) lezen, rekenen en spelling

Wij willen jou ontzettend bedanken! Jouw begeleiding is voor Y. op vele manieren erg waardevol geweest. Hierbij stuur ik je met veel plezier de beschrijving toe hoe wij jou begeleiding van Y. hebben ervaren:

Onze dochter van inmiddels 12 jaar heeft al vanaf groep 3 moeite met lezen en dat werkt door naar veel andere vakken. Omdat haar beide ouders dyslectisch zijn is daar steeds op gefocust. Een dyslexie-onderzoek gaf echter aan dat er wel sprake was van een leesprobleem, maar niet van dyslexie. Dan val je eigenlijk een beetje tussen wal en schip. Zeker als begeleiding of serieuze aandacht vanuit school ontbreekt. Omdat ik vroeger veel baat heb gehad bij Remedial Teaching hebben we uiteindelijk vlak voor de zomervakantie in groep 7 besloten te onderzoeken of dat dat onze dochter ook kon helpen. Zo kwamen wij terecht bij Jacqueline. Jacqueline zag gelijk in de eerste afspraak dat onze dochter niet goed zag. Dit had nog niemand eerder gesignaleerd. Een bril loste daarom al een groot gedeelte van het probleem op. Maar er was nog wel sprake van een achterstand en de tijd tot het middelbare school advies was kort en we wilden graag weten of het voorlopige advies gezien de situatie wel passend was. Onze dochter heeft onder begeleiding van Jacqueline hard gewerkt om deze achterstand in zeer korte tijd weg te werken. En dat is gelukt! De begeleiding van Jacqueline heeft onze dochter zeer veel opgeleverd en we vinden het jammer dat we deze stap niet al veel eerder genomen hebben. Ook dat niemand ons eerder op het idee gebracht heeft dat Remedial Teaching ook kan helpen zonder dyslexie-diagnose. Wat heeft het onze dochter gebracht:

  • Waarschijnlijk had ze zonder Jacqueline nu nog geen bril gehad, terwijl ze nu niet meer zonder kan.
  • Ze heeft in deze maanden zoveel geleerd en een enorme sprong gemaakt.
  • Ze weet nu hoe ze dingen die ze moeilijk vindt aan moet pakken.
  • Ze heeft heel goed leren plannen en verdeelt zelfstandig haar huiswerk over de week. Dat is heel fijn voor straks op de middelbare school.
  • Ze vindt het zelf enorm jammer dat het afgelopen is, want ze ging er elke week met veel plezier naar toe.
  • Jacqueline heeft haar een enorme boost in haar zelfvertrouwen gegeven.

School erkent de enorme groei, maar is niet echt bereid het voorlopige advies bij te stellen. Maar onze dochter is zo enorm gegroeid, die komt er wel!

Hartelijke groeten,

R., R. en Y.

Read more

Categorieën Referenties

Recent Tweets

Archief