Dyslexie 2018-03-23T17:53:14+00:00

Ouders en kinderen aan het woord.

Wij vertellen u graag hoe gepassioneerd en gedreven wij zijn wanneer wij uw kind mogen helpen. Daarin zijn we echter niet uniek. De reacties van ouders en kinderen zijn dat naar ons gevoel wel.

Referenties zijn ervaringen van cliënten die bij A-rt zijn begeleid

29 oktober29 , 10 ,2022

Het effect van de (online) begeleiding heeft ons positief verrast.

29 oktober 2022|Categories: Alle categorieën, Dyslexie|

A. – 16 jaar (Nuenen): dyslexie

Hallo Jacqueline,

Over jouw vraag betreffende onze ervaring met de begeleiding van A. het volgende:
In klas 3 van het VWO is bij A. pas officieel dyslexie vastgesteld.
Omdat wij redelijk onbekend zijn met dyslexie en omdat A. hulp kon gebruiken, was dat voor ons de reden om met jouw hulp een begeleidingstraject te starten.

De hulpvraag was om A. inzicht te geven in dyslexie en hoe hier mee om te gaan.
Het effect van de begeleiding heeft ons positief verrast. Zeker omdat het een online begeleiding betrof. Jij hebt gezorgd voor een basis van vertrouwen, wat onontbeerlijk is voor een goed resultaat. A. heeft inzicht gekregen in dyslexie en wat er gebeurt in de hersenen.

Per schoolvak hebben jullie samen een planning gemaakt en is de juiste leerstrategie bepaald. De begeleiding werkte voor A. als een stok achter de deur en zij heeft grote stappen gemaakt om zelfstandig hiermee verder te kunnen. We zien haar nu van de lessen een samenvatting maken en oefentoetsen maken. Voor het leren van woorden en begrippen, gebruikt ze geen online leerprogramma’s  meer, maar schrijft ze deze op een groot vel papier dat in de huiskamer wordt opgehangen. Hardop lezen en leren in kleine woordgroepen werkt voor haar veel beter. En zeker niet onbelangrijk: De schoolresultaten zijn ook beter geworden. Jouw begeleiding heeft A. het nodige vertrouwen gegeven dat ze met succes haar studie kan afmaken.

Jacqueline, hartelijk dank voor jouw begeleiding.

L. en P., ouders van A.

Lees meer
1 augustus01 , 08 ,2022

Dankzij jou heeft C. geweldige sprongen gemaakt.

1 augustus 2022|Categories: Alle categorieën, Dyslexie, Leerachterstand|

C. – 12 jaar (Mierlo): dyslexie

Lieve Jacqueline,

Een speciaal cadeau voor een bijzondere vrouw en ook voor al haar kinderen.
Ik wil jou uit de grond van mijn hart bedanken voor al je hulp en ondersteuning aan C. en aan mij.


Altijd gedreven, altijd vriendelijk, altijd begripvol, zelfs als wij een afspraak vergaten.
Dankzij jou heeft C. geweldige sprongen gemaakt. Dat was jouw intentie!
Dit cadeautje past daarbij. Anders dan anders, maar jij kan hier wel wat mee. Dat weet ik zeker.

Dankjewel mooi mens!
Liefs C. (moeder van C.)

Lieve Jacqueline,

Super bedankt voor de fijne en leerzame jaren. Ik ga je super erg missen en al die lol die we hadden.

Kus, groetjes, C.

Lees meer

27 januari27 , 01 ,2022

Het resultaat mag er zijn!

27 januari 2022|Categories: Alle categorieën, Autisme, Dyslexie, Leerachterstand|

T. – 12 jaar (Helmond): ASS en dyslexie.

Hoi Jacqueline,

Bedankt voor de ondersteuning die je T. op zo’n prettige manier gegeven hebt. De lessen kon hij goed volgen ook toen ze online gegeven werden. Alles was altijd goed geregeld. En het resultaat mag er zijn!

Groeten!

M. (moeder) en T.

1 februari01 , 02 ,2021

Prestaties op school gingen omhoog.

1 februari 2021|Categories: Alle categorieën, Dyslexie, Leerachterstand, Tweetaligheid|

A. – 12 jaar (Eindhoven): dyslexie, tweetaligheid.

Hoi Jacqueline,

A. (tweetalig en dyslectisch) heeft veel baat bij Jacqueline Kniepstra gehad. Één-op-één, veel aandacht en persoonlijke begeleiding hebben hem goed gedaan: prestaties op school gingen omhoog.

Dankjewel voor je ondersteuning van A., zeer gewaardeerd.

Gr. R., vader van A.

22 september22 , 09 ,2020

Jacqueline werkt op een fantastische manier samen met je kind.

22 september 2020|Categories: Alle categorieën, Dyslexie, Leerachterstand|

R. – 12 jaar (Geldrop): dyslexie, rekenen, zelfvertrouwen

Goedemorgen Jacqueline,

In groep 5 kreeg onze zoon dyslexie diagnose en de bijbehorende standaard begeleiding. Ook omdat groep 3 een rommelig jaar was voor hem (6 verschillende leerkrachten, uitval etc) is er niet de juiste basis gelegd, en dit werd in groep 7/8 steeds duidelijker. Hij presteerde wat onder zijn kunnen en we misten ook de extra aandacht en begeleiding voor zijn dyslexie, omdat die standaard een jaar is.

Op aanraden van een collega bij Jacqueline terecht gekomen. Wat een fijne, warme en kundige vrouw. Jacqueline heeft testen afgenomen bij hem en alles onder de loep genomen, erg ingezoomd op de vorm van dyslexie en hem enorm geholpen met rekenen. Want ook daar in liep hij wat achter en had niet de juiste methode om mee te werken. Onze zoon ging gelukkig wel altijd graag naar school, maar omdat de middelbare school voor de deur stond, hadden we gekozen voor de extra begeleiding. Zodat hij zekerder aan zijn middelbare school kon beginnen.

Jacqueline werkt op een fantastische manier samen met je kind, ze heeft erg snel door welke aanpak het best bij welk kind past.

R. zit nu een aantal weken op de middelbare, wiskunde en Engels zijn zijn favoriete vakken. En dat niet alleen, het allerbelangrijkst is dat hij de eerste dag al op kinderen uit zijn nieuwe klas af durfde te stappen om een praatje te maken, hij vond het totaal niet spannend en heeft meteen vrienden gemaakt. Het is voor iedereen spannend en nieuw, zei hij. En ook dat geeft Jacqueline mee in de begeleiding. We zijn meer dan tevreden, en heel dankbaar voor de fijne tijd en lessen.

Groeten B., moeder van R.

Lees meer

6 juli06 , 07 ,2020

Bedankt voor het afgelopen jaar!

6 juli 2020|Categories: Alle categorieën, Dyslexie, Leerachterstand|

D. – 10 jaar (Helmond): dyslexie, (begrijpend) lezen, spelling, rekenen

Lieve juf Jacqueline,

Bedankt voor het afgelopen jaar! Een raar jaar maar we hebben er samen het beste van weten te maken. Op naar volgend jaar. Een fijne vakantie gewenst en veel succes en plezier met het geven/brengen van de spullen op school in het buitenland.

Groetjes, D.

5 september05 , 09 ,2019

Kortom, wij zijn heel enthousiast en dankbaar.

5 september 2019|Categories: Alle categorieën, Dyslexie, Leerachterstand|

R. – 14 jaar (Helmond): Dyslexie

Aan het einde van de burgklas kregen wij te horen dat onze zoon dyslexie heeft. We zijn toen heel goed en prettig door je opgevangen. R. heeft met veel plezier elke week je lessen gevolgd. Hij vindt je heel aardig en de lessen erg gezellig waardoor hij zich al snel op zijn gemak voelde.
Vragen stellen en fouten durven te maken vormden geen enkel probleem. Daarnaast wist je zijn aandacht goed vast te houden. Met je persoonlijke aanpak en geduld zorgde je er ook voor dat zijn zelfvertrouwen werd vergroot en hij in korte tijd een grote inhaalslag heeft gemaakt en handvatten heeft gekregen hoe verder te werken. Het is nu aan hem hier mee om te gaan.
Kortom, wij zijn heel enthousiast en dankbaar.

Heel veel groetjes,
Ouders van R.

20 december20 , 12 ,2018

Ik weet niet wat jij met ‘m doet en bespreekt, maar…

20 december 2018|Categories: AD(H)D, Alle categorieën, Dyslexie, Leerachterstand|

M. – 14 jaar (Mierlo): Dyslexie, ADD

Hoi Jacqueline,
M. heeft gewoon ‘n 7,5 voor Frans gehaald… En nee geen luva/leva toets, maar echt ‘n toets met woordjes en zinnen e.d. ?
Heeft hij nog nóóit gehad voor Frans… Ik weet niet wat jij met ‘m doet en bespreekt, maar ik zou zeggen…. Ga vooral zo door. ??
Dank je wel !!
Groetjes
C., moeder van M.

Categorieën Referenties

Recent Tweets

Archief