Ouders en kinderen aan het woord.
Wij vertellen u graag hoe gepassioneerd en gedreven wij zijn wanneer wij uw kind mogen helpen. Daarin zijn we echter niet uniek. De reacties van ouders en kinderen zijn dat naar ons gevoel wel.
Referenties zijn ervaringen van cliënten die bij A-rt zijn begeleid
Ze heeft zich echt gedragen gevoeld door jou.
M. – 12 jaar (Mierlo): Rekenen, dyscalculie, ADHD
Lieve juf Jacqueline,
Dank, dank, DANK voor je liefdevolle inzet en hulp voor onze M.
Ze heeft zich echt gedragen gevoeld door jou. En wij zijn superblij met jou die haar een steun in de rug geeft.
Hele fijne vakantie.
Liefs, M., M., M.
Nogmaals hartelijk dank voor de fantastische begeleiding.
V. – 11 jaar (Helmond): Autisme, concentratie, nauwkeurigheid, zelfstandigheid, werktempo
We hebben onze inmiddels 11 jarige zoon ca. een jaar in behandeling gegeven aan Jacqueline Kniepstra. Onze zoon is licht autistisch en voor hem is de stap naar het middelbaar onderwijs nog groter dan voor menig ander kind.
Wat het allerbelangrijkste was, was dat V. met veel plezier naar Jacqueline ging. Ik wil je nogmaals hartelijk danken voor de fantastische begeleiding van V. Ik raad het iedere ouder aan, om in ieder geval je kind eens te laten onderzoeken. Dit inzicht gaf ons ook veel rust.
Groeten J. W. en V.
Bedankt dat je me geholpen hebt.
M. – 11 jaar (Eindhoven): Lezen, spelling, rekenen
Lieve Jacqueline,
Bedankt dat je me geholpen hebt om naar de Mavo te kunnen. Ik ben super blij met mijn cito score!!!
Groetjes, M.
xxx
Na een jaar werk was het resultaat voortreffelijk.
L. – 12 jaar (Geldrop): Rekenen, leestempo, zelfvertrouwen
Onze dochter, L., is in groep 7 bij Jacqueline gekomen nadat een vriendin haar aanbevolen had. L. vond het altijd moeilijk om Cito toetsen te maken, presteerde behoorlijk onder haar denkniveau en ze heeft daardoor in groep 7 een lage prognose gekregen.
Na een jaar werk was het resultaat voortreffelijk.
L. ging flink omhoog met de resultaten en haar advies in groep 8 is met 4 niveaus naar boven bijgesteld! Ze kon de school kiezen die ze voor ogen had en kan nu vol zelfvertrouwen naar de brugklas gaan!
Jacqueline heeft een hele effectieve onderwijsmethode. Daarnaast is zij een toegankelijke, open persoon die professioneel en heel persoonlijk met de kinderen werkt.
Wij zijn heel dankbaar voor alles wat ze voor onze dochter heeft betekend!
Hartelijke groeten,
A. en H.
Ze heeft eindelijk leren rekenen.
M. – 15 jaar (Mierlo): Rekenen
Zoals de eerste dag van dit jaar toegezegd stuur ik je nog even een berichtje over M.
Wij zijn erg tevreden over haar ontwikkeling !!
Ze heeft zelf gekozen voor het VWO. In het begin had school wel twijfels of dit haalbaar zou zijn….
Met rekenen zit ze op dit moment zelfs iets boven de score voor haar groep, nu is het maar de vraag of dat over 3 jaar nog zo’n item is bij haar examen maar goed dat zien we wel.
Ze heeft haar voorlopig profiel gekozen; N&G (Wis, Nat, Schei, Bio en informatica).
M. is geen natuurtalent voor deze exacte vakken maar ze wil graag dierenarts worden en weet dat ze dit pakket dan nodig zal hebben.
Wij vinden deze keuze wel ambitieus maar tot nu toe werkt ze hard en is ze gemotiveerd dus gaan we haar niet afremmen.
Al zou ze het volgend schooljaar te moeilijk hebben kan ze wat ons betreft nog altijd switchen en ze mag ook een jaartje langer over het VWO doen mocht dat nodig zijn.
Wij zijn nog altijd heel blij dat we haar de kans hebben gegeven om aan haar rekenvaardigheden te werken of moeten we zeggen dat we haar naar jullie hebben laten gaan zodat ze eindelijk heeft leren rekenen. ?
Dit heeft haar niet alleen rekenvaardigheden opgeleverd maar zeer zeker ook zelfvertrouwen en dat is een groot goed voor een meisje van haar leeftijd.
Nogmaals dank voor wat je voor haar betekend hebt, en we zien elkaar wel weer ergens in het Mierlose!
Hartelijke groeten,
M.K., moeder van M.
Jouw kracht is de mens te zien naast de boeken
L. – 10 jaar (Eindhoven): Lezen, spelling, rekenen
Lieve Jacqueline,
Wat ben ik dankbaar voor het feit dat we jou hebben mogen ontmoeten en leren kennen. Een kanjer van een vrouw met altijd een blakend enthousiasme en aanstekelijke levenslust.
Een juf die zich bekommert om haar leerlingen en L. ziet met voelbare positieve intentie, kracht en liefde.
Een heerlijke vaste hand in het leiden van de teugels naar opbouw en training van de grijze en witte hersencellen.
Jouw kracht is de mens te zien naast de boeken, zoals dat ook op de vrije school gebruikelijk is.
Wij wensen je een heel prachtig liefdevol fijn 2018 vol met momenten van verwondering, verbazing, positieve vibes en iedere dag iets om te leren!
C., L., R., W., M., S.
Jacqueline is een hele rustige vrouw waar onze dochter zich heerlijk bij voelde.
K. – 12 jaar (Helmond): Begrijpend lezen en rekenen
Onze dochter heeft drie jaar lessen van Jacqueline gevolgd omdat ze moeite had met begrijpend lezen en daardoor ook met de CITO-sommen. Jacqueline heeft haar de juiste handreikingen gegeven om in deze vakgebieden te groeien.
Jacqueline is een hele rustige vrouw waar onze dochter zich heerlijk bij voelde. Ze ging alle jaren met plezier naar RT.
Met vriendelijke groet, M. en E.
Van kader naar mogelijk HAVO
R. – 12 jaar (Helmond): Begrijpend lezen, spelling en rekenen
Beste Jacqueline,
We zijn heel erg blij dat je ons gevoel (dat R. meer in zich heeft dan kader niveau) hebt kunnen onderbouwen met feiten en R. geholpen hebt dat ook daadwerkelijk te laten zien.
Nogmaals onze dank!
Groeten, R., L. en R.
Het is de beste investering die wij ooit hebben gedaan voor onze kinderen!
S & C. – 13 & 10 jaar (Helmond): (Begrijpend) lezen, spelling, tweetaligheid
Onze ervaring met Jacqueline kon niet beter zijn.
Onze beide kinderen hebben les van haar gekregen. Ik ben Italiaanse en mijn kinderen worden tweetalig opgevoed.
Jacqueline zorgt niet alleen voor het didactische stuk, maar ze richt zich ook op de ontwikkeling en het zelfvertrouwen van het kind.
Ik zal nooit vergeten hoe goed Jacqueline mijn zoon heeft opgevangen toen hij zo verdrietig was vanwege zijn kader pre-advies.
Ze geloofde in hem net zo veel als wij deden en zag ook dat er veel meer in zat dan de leraren dat deden. Het resultaat is dat hij nu op de Havo zit en hij doet het prima!
Bij de eerste les van mijn dochter toen ik zei dat ze het spannend vond, bukte Jacqueline op haar niveau, keek haar recht in de ogen en zei lachend “ik ook!!”.
Jacqueline weet als geen ander op het niveau van het kind te staan. Ze werkt samen met de school en blijft constant in contact met de leerkrachten, als de ouders dat goed vinden. Op deze manier kan ze heel gericht werken waar het kind dit nodig heeft.
De voortgang van het kind wordt gemeten door middel van toetsen die aan het begin en met bepaalde intervallen worden afgenomen. Zo kunnen de ouders echt resultaat zien en kan ze bepalen of het handelingsplan aangepast moet worden.
Als buitenlander heb ik erg moeten wennen aan de Nederlandse manier van onderwijzen. Persoonlijk vind ik het categoriseren van de kinderen in specifieke hokjes niet zo goed: A-groep/sterretjes zijn de kinderen die iedereen bewondert, ze lopen altijd voor in alles en zijn vol zelfvertrouwen. De B-groep kinderen zijn de gemiddelde kinderen, nog wel goed genoeg. En dan komen de C-kinderen, de instructie-kinderen, diegene die iedereen aankijkt als een soort “loser”. Ze hebben extra aandacht nodig, extra tijd van de meester of juf en soms zelfs uit de klas gehaald om extra ondersteuning te krijgen. En deze “hokjes” gaan ook later door met de basis/kader/mavo/havo/vwo verdeling.
Jacqueline heeft mijn kinderen (allebei C-groep kinderen) in alle opzichten erg goed geholpen. We zijn nu al een tijdje gestopt met de lessen. Ze hebben zich allebei sterk verbeterd en gaan met veel meer zelfvertrouwen door het leven. Het is de beste investering die wij ooit hebben gedaan voor onze kinderen!
F. (moeder van S. & C.)
Wij zijn zeer positief over de hulp die je onze dochter geboden hebt
A. – 9 jaar (Mierlo): Lezen en spelling
Beste Jacqueline,
Wij zijn zeer positief over de hulp die je onze dochter geboden hebt. Als ouders hebben we een mooi inzicht gekregen in de capaciteit en persoonlijkheid van onze dochter. Voor A. een mooie stimulans om te laten zien wat ze kan bereiken met de juiste werkhouding.
Dank voor je begeleiding.
T. en M. (ouders van A.)
Volg A-rt op Social Media