Referenties 2018-10-23T15:28:43+00:00

Ouders en kinderen aan het woord.

Wij vertellen u graag hoe gepassioneerd en gedreven wij zijn wanneer wij uw kind mogen helpen. Daarin zijn we echter niet uniek. De reacties van ouders en kinderen zijn dat naar ons gevoel wel.

Referenties zijn ervaringen van cliënten die bij A-rt zijn begeleid

juni 2018

Nogmaals hartelijk dank voor de fantastische begeleiding.

4 juni 2018|Alle categorieën, Autisme, Leerachterstand, Overig|

V. – 11 jaar (Helmond): Autisme, concentratie, nauwkeurigheid, zelfstandigheid, werktempo

We hebben onze inmiddels 11 jarige zoon ca. een jaar in behandeling gegeven aan Jacqueline Kniepstra. Onze zoon is licht autistisch en voor hem is de stap naar het middelbaar onderwijs nog groter dan menig ander kind.

Wat ik zo bijzonder vond in de eerste instantie was dat mijn kind helemaal in kaart werd gebracht aan de hand van een overzichtelijk schema. Zo hadden we direct inzicht in de sociale en cognitieve vaardigheden van ons kind. Dat was handig omdat we ons nu konden concentreren op de achterstanden. Daarnaast heeft Jacqueline aan de hand van diverse methoden ons kind meer zelfvertrouwen en structuur gegeven.
Wat het allerbelangrijkste was, was dat V. met veel plezier naar Jacqueline ging. Ik wil je nogmaals hartelijk danken voor de fantastische begeleiding van V. Ik raad het iedere ouder aan, om in ieder geval je kind eens te laten onderzoeken. Dit inzicht gaf ons ook veel rust.

Groeten J. W. en V.

Read more

mei 2018

april 2018

Na een jaar werk was het resultaat voortreffelijk.

10 april 2018|Alle categorieën, Leerachterstand, Overig|

L. – 12 jaar (Geldrop): Rekenen, leestempo, zelfvertrouwen

Onze dochter, L., is in groep 7 bij Jacqueline gekomen nadat een vriendin haar aanbevolen had. L. vond het altijd moeilijk om Cito toetsen te maken, presteerde behoorlijk onder haar denkniveau en ze heeft daardoor in groep 7 een lage prognose gekregen.

Dat zorgde voor veel frustratie want zij had wel mooie cijfers maar het kwam niet overeen met de grafieken. Nadat ze grondig getoetst werd door Jacqueline zijn er issues naar boven gekomen die haar prestaties belemmerden en er werd een plan van aanpak opgesteld.

Na een jaar werk was het resultaat voortreffelijk.

L. ging flink omhoog met de resultaten en haar advies in groep 8 is met 4 niveaus naar boven bijgesteld! Ze kon de school kiezen die ze voor ogen had en kan nu vol zelfvertrouwen naar de brugklas gaan!

Jacqueline heeft een hele effectieve onderwijsmethode. Daarnaast is zij een toegankelijke, open persoon die professioneel en heel persoonlijk met de kinderen werkt.
Wij zijn heel dankbaar voor alles wat ze voor onze dochter heeft betekend!

Hartelijke groeten,
A. en H.

Read more

januari 2018

Ze heeft eindelijk leren rekenen.

26 januari 2018|Alle categorieën, Leerachterstand, Overig|

M. – 15 jaar (Mierlo): Rekenen

Zoals de eerste dag van dit jaar toegezegd stuur ik je nog even een berichtje over M.
Wij zijn erg tevreden over haar ontwikkeling !!
Ze heeft zelf gekozen voor het VWO. In het begin had school wel twijfels of dit haalbaar zou zijn….

Zij is zelf erg gemotiveerd en werkt hard dus vinden wij niet geschoten is altijd mis. Ze is overgegaan van 2 naar 3 VWO met allemaal mooie cijfers (7 of hoger). Ze heeft geen hockey training overgeslagen en is nog steeds een vrolijke en tevreden puber.

Met rekenen zit ze op dit moment zelfs iets boven de score voor haar groep, nu is het maar de vraag of dat over 3 jaar nog zo’n item is bij haar examen maar goed dat zien we wel.

Ze heeft haar voorlopig profiel gekozen; N&G (Wis, Nat, Schei, Bio en informatica).

M. is geen natuurtalent voor deze exacte vakken maar ze wil graag dierenarts worden en weet dat ze dit pakket dan nodig zal hebben.

Wij vinden deze keuze wel ambitieus maar tot nu toe werkt ze hard en is ze gemotiveerd dus gaan we haar niet afremmen.

Al zou ze het volgend schooljaar te moeilijk hebben kan ze wat ons betreft nog altijd switchen en ze mag ook een jaartje langer over het VWO doen mocht dat nodig zijn.

Wij zijn nog altijd heel blij dat we haar de kans hebben gegeven om aan haar rekenvaardigheden te werken of moeten we zeggen dat we haar naar jullie hebben laten gaan zodat ze eindelijk heeft leren rekenen. 😊

Dit heeft haar niet alleen rekenvaardigheden opgeleverd maar zeer zeker ook zelfvertrouwen en dat is een groot goed voor een meisje van haar leeftijd.

Nogmaals dank voor wat je voor haar betekend hebt, en we zien elkaar wel weer ergens in het Mierlose!

Hartelijke groeten,
M.K., moeder van M.

Read more

december 2017

Jouw kracht is de mens te zien naast de boeken

1 december 2017|Alle categorieën, Leerachterstand, Overig|

L. – 10 jaar (Eindhoven): Lezen, spelling, rekenen

Lieve Jacqueline,

Wat ben ik dankbaar voor het feit dat we jou hebben mogen ontmoeten en leren kennen. Een kanjer van een vrouw met altijd een blakend enthousiasme en aanstekelijke levenslust.

Heerlijk om me te laven aan jouw gezelschap, wat ik stiekem doe, naast de meer noodzakelijke reden voor onze komst.
Een juf die zich bekommert om haar leerlingen en L. ziet met voelbare positieve intentie, kracht en liefde.
Een heerlijke vaste hand in het leiden van de teugels naar opbouw en training van de grijze en witte hersencellen.
Jouw kracht is de mens te zien naast de boeken, zoals dat ook op de vrije school gebruikelijk is.
Wij wensen je een heel prachtig liefdevol fijn 2018 vol met momenten van verwondering, verbazing, positieve vibes en iedere dag iets om te leren!

C., L., R., W., M., S.

Read more

augustus 2017

Kortom je bent een vakvrouw, met een prettige persoonlijkheid.

29 augustus 2017|Alle categorieën, Dyscalculie|

E. – 12 jaar (Eindhoven): Dyscalculie

Hoi Jacqueline,

Graag willen wij jou laten weten hoe dankbaar wij zijn voor de begeleiding die jij E. gegeven hebt. Toen er bij E. vermoedens waren van dyscalculie zijn wij op zoek gegaan naar een remedial teacher met als specialisatie dyscalculie en kwamen bij jou uit.

Naast jouw kennis m.b.t. dyscalculie heb je nog zoveel meer te bieden.

Wat opviel tijdens het hele traject zijn een aantal aspecten:

  1. Je weet een gezellige sfeer neer te zetten, waardoor E. zich snel op haar gemak voelde (en wij ook!).
  2. Je hebt veel kennis (van o.a. dyscalculie) en weet dit te verwerken in je lessen.
  3. Je kijkt per sessie/les goed wat er op dat moment nodig is. Naast het geven van uitleg van de stof heb jij E. en ons goed uit kunnen leggen wat dyscalculie inhoudt. En zag je op een bepaald moment ook dat faalangst haar dwars zat. Jij bent hier meteen op in gesprongen. Kortom je werkt geen vast protocol af, maar je kijkt wat er nodig is en weet dit op het juiste moment in te zetten.
  4. Je bent een enorme steun geweest. Op de momenten dat het nodig was, was jij er en probeerde je ruimte te maken (ook als dit tussen de afspraken door was).
  5. Je hebt bruggen weten te bouwen tussen de RT-lessen, school en ons als ouders. Dit maakte dat iedereen wist waar E. zat in haar (leer-)ontwikkeling en maakte dat zij zich begrepen voelde op alle vlakken.

Kortom je bent een vakvrouw, met een prettige persoonlijkheid.

Dank je wel voor jouw inzet de afgelopen 2 jaar.
Inmiddels zitten de eerste dagen van de middelbare school er op en is E. vol zelfvertrouwen op weg gegaan naar een volgende fase.

Groetjes van J. en I., ouders van E.

Read more

Zouden elk kind, hoe groot de uitdaging ook, aan haar durven toevertrouwen.

29 augustus 2017|AD(H)D, Alle categorieën, Dyslexie|

P. – 13 jaar (Helmond): Dyslexie, ADHD

Hoi Jacqueline,

Onze zoon, inmiddels 13 jaar en Kansklas-VWO-leerling op het VO, heeft ADHD en hele zware dyslexie. Gelukkig zijn we daar al heel snel, eind groep 3, achter gekomen en hebben al vanaf groep 4 de RT van Jacqueline in kunnen zetten.

Jacqueline heeft hem van groep 4 t/m 8 twee maal per week begeleid en ook ons begeleid in alle stappen die genomen moesten worden tijdens zijn lagere school carrière.

Jacqueline is behalve kundig ook erg vriendelijk en altijd positief in haar benadering. Dit werkt ook als het minder gaat opbeurend en aanstekelijk. Zij heeft ondanks het feit dat onze zoon een groot lees-/leerprobleem had en heeft altijd het volste vertrouwen gehad in zijn kunnen. Daar zijn we haar erg dankbaar voor.

Ook was ze flexibel in aanpak en planning en nooit beroerd om iets aan te passen of uit te proberen want de weg zat vaak vol hobbels en uitdagingen die we mede dankzij Jacqueline hebben kunnen nemen.

Wij zouden de RT van Jacqueline dan ook van harte aan iedereen willen aanraden en elk kind, hoe groot de uitdaging ook, aan haar durven toevertrouwen.

Groetjes, F. en V.

Read more

juli 2017

Jacqueline is een hele rustige vrouw waar onze dochter zich heerlijk bij voelde.

19 juli 2017|Alle categorieën, Leerachterstand, Overig|

K. – 12 jaar (Helmond): Begrijpend lezen en rekenen

Onze dochter heeft drie jaar lessen van Jacqueline gevolgd omdat ze moeite had met begrijpend lezen en daardoor ook met de CITO-sommen. Jacqueline heeft haar de juiste handreikingen gegeven om in deze vakgebieden te groeien.

Maar ze is niet alleen gegroeid met begrijpend lezen en rekenen, ze is ook gegroeid als persoonlijkheid. Na een paar jaar met CITO-uitslagen als C en D en een leerlijn die Kader uitwees (volgens haar oude school) verlaat onze dochter nu de basisschool en gaat ze naar VMBO-T.
Jacqueline is een hele rustige vrouw waar onze dochter zich heerlijk bij voelde. Ze ging alle jaren met plezier naar RT.

Met vriendelijke groet, M. en E.

Read more

mei 2017

Van kader naar mogelijk HAVO

5 mei 2017|Alle categorieën, Leerachterstand, Overig|

R. – 12 jaar (Helmond): Begrijpend lezen, spelling en rekenen

Beste Jacqueline,

We zijn heel erg blij dat je ons gevoel (dat R. meer in zich heeft dan kader niveau) hebt kunnen onderbouwen met feiten en R. geholpen hebt dat ook daadwerkelijk te laten zien.

Ook voor de ondersteuning richting school om hen dat ook te laten inzien zijn we jou dankbaar. Het doel was VMBO-T niveau, maar is zelfs mogelijk HAVO geworden, meer dan verwacht. Daarnaast hebben wij en R. het contact met jou en de informatie voorziening als goed en ook zeer prettig ervaren.
Nogmaals onze dank!

Groeten, R., L. en R.

Read more

maart 2017

Het is de beste investering die wij ooit hebben gedaan voor onze kinderen!

8 maart 2017|Alle categorieën, Leerachterstand, Overig, Tweetaligheid|

S & C. – 13 & 10 jaar (Helmond): (Begrijpend) lezen, spelling, tweetaligheid

Onze ervaring met Jacqueline kon niet beter zijn.
Onze beide kinderen hebben les van haar gekregen. Ik ben Italiaanse en mijn kinderen worden tweetalig opgevoed.

Voor allebei was begrijpend lezen en spelling een aandachtspunt. Voor S. ook het lezen.
Jacqueline zorgt niet alleen voor het didactische stuk, maar ze richt zich ook op de ontwikkeling en het zelfvertrouwen van het kind.

Ik zal nooit vergeten hoe goed Jacqueline mijn zoon heeft opgevangen toen hij zo verdrietig was vanwege zijn kader pre-advies.
Ze geloofde in hem net zo veel als wij deden en zag ook dat er veel meer in zat dan de leraren dat deden. Het resultaat is dat hij nu op de Havo zit en hij doet het prima!
Bij de eerste les van mijn dochter toen ik zei dat ze het spannend vond, bukte Jacqueline op haar niveau, keek haar recht in de ogen en zei lachend “ik ook!!”.

Jacqueline weet als geen ander op het niveau van het kind te staan. Ze werkt samen met de school en blijft constant in contact met de leerkrachten, als de ouders dat goed vinden. Op deze manier kan ze heel gericht werken waar het kind dit nodig heeft.
De voortgang van het kind wordt gemeten door middel van toetsen die aan het begin en met bepaalde intervallen worden afgenomen. Zo kunnen de ouders echt resultaat zien en kan ze bepalen of het handelingsplan aangepast moet worden.

Als buitenlander heb ik erg moeten wennen aan de Nederlandse manier van onderwijzen. Persoonlijk vind ik het categoriseren van de kinderen in specifieke hokjes niet zo goed: A-groep/sterretjes zijn de kinderen die iedereen bewondert, ze lopen altijd voor in alles en zijn vol zelfvertrouwen. De B-groep kinderen zijn de gemiddelde kinderen, nog wel goed genoeg. En dan komen de C-kinderen, de instructie-kinderen, diegene die iedereen aankijkt als een soort “loser”. Ze hebben extra aandacht nodig, extra tijd van de meester of juf en soms zelfs uit de klas gehaald om extra ondersteuning te krijgen. En deze “hokjes” gaan ook later door met de basis/kader/mavo/havo/vwo verdeling.

Jacqueline heeft mijn kinderen (allebei C-groep kinderen) in alle opzichten erg goed geholpen. We zijn nu al een tijdje gestopt met de lessen. Ze hebben zich allebei sterk verbeterd en gaan met veel meer zelfvertrouwen door het leven. Het is de beste investering die wij ooit hebben gedaan voor onze kinderen!

F. (moeder van S. & C.)

Read more

Categorieën Referenties

Recent Tweets

Archief