Overig 2018-03-23T17:54:36+00:00

Ouders en kinderen aan het woord.

Wij vertellen u graag hoe gepassioneerd en gedreven wij zijn wanneer wij uw kind mogen helpen. Daarin zijn we echter niet uniek. De reacties van ouders en kinderen zijn dat naar ons gevoel wel.

Referenties zijn ervaringen van cliënten die bij A-rt zijn begeleid

5 mei05 , 05 ,2017

Van kader naar mogelijk HAVO

5 mei 2017|Categories: Alle categorieën, Leerachterstand, Overig|

R. – 12 jaar (Helmond): Begrijpend lezen, spelling en rekenen

Beste Jacqueline,

We zijn heel erg blij dat je ons gevoel (dat R. meer in zich heeft dan kader niveau) hebt kunnen onderbouwen met feiten en R. geholpen hebt dat ook daadwerkelijk te laten zien.

Ook voor de ondersteuning richting school om hen dat ook te laten inzien zijn we jou dankbaar. Het doel was VMBO-T niveau, maar is zelfs mogelijk HAVO geworden, meer dan verwacht. Daarnaast hebben wij en R. het contact met jou en de informatie voorziening als goed en ook zeer prettig ervaren.
Nogmaals onze dank!

Groeten, R., L. en R.

Read more

8 maart08 , 03 ,2017

Het is de beste investering die wij ooit hebben gedaan voor onze kinderen!

8 maart 2017|Categories: Alle categorieën, Leerachterstand, Overig, Tweetaligheid|

S & C. – 13 & 10 jaar (Helmond): (Begrijpend) lezen, spelling, tweetaligheid

Onze ervaring met Jacqueline kon niet beter zijn.
Onze beide kinderen hebben les van haar gekregen. Ik ben Italiaanse en mijn kinderen worden tweetalig opgevoed.

Voor allebei was begrijpend lezen en spelling een aandachtspunt. Voor S. ook het lezen.
Jacqueline zorgt niet alleen voor het didactische stuk, maar ze richt zich ook op de ontwikkeling en het zelfvertrouwen van het kind.

Ik zal nooit vergeten hoe goed Jacqueline mijn zoon heeft opgevangen toen hij zo verdrietig was vanwege zijn kader pre-advies.
Ze geloofde in hem net zo veel als wij deden en zag ook dat er veel meer in zat dan de leraren dat deden. Het resultaat is dat hij nu op de Havo zit en hij doet het prima!
Bij de eerste les van mijn dochter toen ik zei dat ze het spannend vond, bukte Jacqueline op haar niveau, keek haar recht in de ogen en zei lachend “ik ook!!”.

Jacqueline weet als geen ander op het niveau van het kind te staan. Ze werkt samen met de school en blijft constant in contact met de leerkrachten, als de ouders dat goed vinden. Op deze manier kan ze heel gericht werken waar het kind dit nodig heeft.
De voortgang van het kind wordt gemeten door middel van toetsen die aan het begin en met bepaalde intervallen worden afgenomen. Zo kunnen de ouders echt resultaat zien en kan ze bepalen of het handelingsplan aangepast moet worden.

Als buitenlander heb ik erg moeten wennen aan de Nederlandse manier van onderwijzen. Persoonlijk vind ik het categoriseren van de kinderen in specifieke hokjes niet zo goed: A-groep/sterretjes zijn de kinderen die iedereen bewondert, ze lopen altijd voor in alles en zijn vol zelfvertrouwen. De B-groep kinderen zijn de gemiddelde kinderen, nog wel goed genoeg. En dan komen de C-kinderen, de instructie-kinderen, diegene die iedereen aankijkt als een soort “loser”. Ze hebben extra aandacht nodig, extra tijd van de meester of juf en soms zelfs uit de klas gehaald om extra ondersteuning te krijgen. En deze “hokjes” gaan ook later door met de basis/kader/mavo/havo/vwo verdeling.

Jacqueline heeft mijn kinderen (allebei C-groep kinderen) in alle opzichten erg goed geholpen. We zijn nu al een tijdje gestopt met de lessen. Ze hebben zich allebei sterk verbeterd en gaan met veel meer zelfvertrouwen door het leven. Het is de beste investering die wij ooit hebben gedaan voor onze kinderen!

F. (moeder van S. & C.)

Read more

29 december29 , 12 ,2016

Wij zijn zeer positief over de hulp die je onze dochter geboden hebt

29 december 2016|Categories: Alle categorieën, Leerachterstand, Overig|

A. – 9 jaar (Mierlo): Lezen en spelling

Beste Jacqueline,
Wij zijn zeer positief over de hulp die je onze dochter geboden hebt. Als ouders hebben we een mooi inzicht gekregen in de capaciteit en persoonlijkheid van onze dochter.

Voor A. een mooie stimulans om te laten zien wat ze kan bereiken met de juiste werkhouding.
Dank voor je begeleiding.

T. en M. (ouders van A.)

Read more

5 december05 , 12 ,2016

We hebben je ervaren als professioneel en zeer kundig.

5 december 2016|Categories: Alle categorieën, Leerachterstand, Overig|

L. – 13 jaar (Helmond): Rekenen

Hoi Jacqueline,

In de begeleiding van onze dochter hebben we je ervaren als professioneel en zeer kundig. Je creëert een fijne sfeer waarin je onze dochter erg enthousiast tegemoet trad. Zo was het geen straf om te komen.

Onze dochter heeft de juiste tools meegekregen en een pakketje zelfvertrouwen waardoor ze een stuk sterker het middelbaar onderwijs in is gestroomd.

Bedankt! P. en E. (ouders van L.)

Read more

21 november21 , 11 ,2016

Het samenwerken met Jacqueline heeft onze verwachtingen overtroffen.

21 november 2016|Categories: AD(H)D, Alle categorieën, Leerachterstand, Overig|

B. – 13 jaar (Mierlo): ADHD

Hallo Jacqueline,

De begeleiding van B. heb ik als zeer waardevol ervaren. naast de optimale begeleiding voor taal en rekenen, heeft de r.t. ook veel betekend voor de persoonlijke ontwikkeling van B.

Het samenwerken met Jacqueline heeft onze verwachtingen overtroffen.
Met name de persoonlijke benadering, het meedenken en de altijd positieve inbreng heeft veel voor B. en dus ook voor ons betekend.

Groetjes en bedankt, C. (moeder van B.)

Read more

16 oktober16 , 10 ,2016

Aangezien K. het heel goed doet op school, wil ik dit graag met je delen

16 oktober 2016|Categories: Alle categorieën, Leerachterstand, Overig|

K. – 16 jaar (Mierlo): Spelling, rekenen en zelfvertrouwen

Hallo Jacqueline,

Aangezien K. het heel goed doet op school, wil ik dit graag met je delen, want jij hebt hier een grote bijdrage aan geleverd. En ik dacht dat jij het wel leuk zou vinden om te horen.

K. heeft in 7 vakken examen gedaan en is geslaagd voor het VMBO-T zonder onvoldoendes. Haar gemiddelde is hoog genoeg om de HAVO te gaan doen?

Met N. gaat het ook goed, heeft sinds ze jouw tips gebruikt alles veel beter onder controle op school.

Ze zitten nu samen op het Sint Joris in Eindhoven in de SJTA klas voorheen het CTO, havo 4. Dit heeft te maken met hun sportstatus, alle lessen worden om de trainingen gepland, ideaal. En hierbij hebben K. en N. ook veel profijt van jouw wijze “planlessen” !!!!

Heel veel groetjes van ons alle drie!

L. (moeder van K. en N.), Mierlo

Naschrift A-rt: Schooladvies voor K. was destijds VMBO-K.

Read more

22 juli22 , 07 ,2016

Volgend jaar ga ik weer knallen!

22 juli 2016|Categories: Alle categorieën, Leerachterstand, Overig|

E. – 13 jaar (Mierlo): Rekenen en (ww-) spelling

Hallo Jacqueline,

Dit is mijn eindrapport van de brugklas mavo/havo. Ik kan makkelijk naar havo en ik was de beste van de klas! Jij zei al dat ik een echte havo leerling was en je hebt dus gelijk gekregen.

Het gaat heel goed op school en ik heb leuke vriendinnen. Volgend jaar ga ik weer knallen!

Fijne vakantie. Groetjes, E.

Read more

1 juli01 , 07 ,2016

Jij bent “onze kanjer”

1 juli 2016|Categories: Alle categorieën, Leerachterstand, Overig|

J. – 13 jaar (Mierlo): Begrijpend lezen en (ww-) spelling

Jacqueline,

De afgelopen jaren hebben we samen veel meegemaakt. Eerst met K., vervolgens met J. Twee hele verschillende personen met totaal andere karakters én dus ook twee verschillende begeleidingstrajecten. In deze twee heftige periodes was jij onze steun en toeverlaat.

Wij waarderen dit enorm. Zeer gedreven, enorm begaan met je leerlingen én gericht op het maximaal te behalen resultaat. Hiervoor zijn we je dankbaar.
Jij bent “onze kanjer”.

Liefs, N. en E.

Bedankt voor de fijne jaren. Ik vond het altijd leuk bij jou. Je legde goed uit. Volgend jaar ga ik ervoor.

Gr, J.

Read more

10 juni10 , 06 ,2016

Het zelfvertrouwen van J. zal blijven groeien.

10 juni 2016|Categories: Alle categorieën, Leerachterstand, Overig|

J. – 12 jaar (Geldrop): Rekenen, spelling en zelfvertrouwen

Beste Jacqueline,

RT gaat niet alleen om het bijspijkeren van extra kennis. RT gaat vooral over weten wat iemand nodig heeft om te groeien. Je hebt J. zelfvertrouwen gegeven waarmee ze is gaan ontdekken dat ze meer kan dan ze denkt.

We hebben ons enorm gesteund gevoeld door je geloof in J. en haar mogelijkheden vooral op die momenten wanneer deze niet door iedereen werden herkend.

Je duidelijke heldere aanpak en advies naar ons, maar zeker ook op school heeft er voor gezorgd dat we samen me jou als team uiteindelijk de wens van J. om naar het Strabrecht College te kunnen gaan hebben behaald.

Met het beëindigen van de RT is het ‘kennis bijspijkeren’ gestopt. Het zelfvertrouwen van J. zal blijven groeien.

Heel veel dank hiervoor, J., D. en J.

Read more

Categorieën Referenties

Recent Tweets

Archief